SYV-besökare SYV

    Hej Hanna,
    du får läsa på programmens egna hemsidor och kan även kontakta studievägledare och utbildningsansvariga på utbildningarna; det är ju de som "sitter" på detaljerad info om "sina" utbildningar.

    Jag vill påtala en annan Aspekt i detta: bostadsbrist. Har du eller kan få bostad både i Stockholm och i Umeå? Ibland tror sökande att i fall de får utbildningsplats på annan ord, då får de också ngt boendealternativ färdigt, som t.ex studentboende, men så är tyvärr inte fallet. Tråkigt nog, känner vi till fall då folk hoppar av eller ej påbörjar utbildningar, när de inte fixar boende på utbildningsorten.
    Vi råder därför att vid "liknande utbildning" söka i första hand till den orten där man har eller vet att man kan få boende under studietiden.