Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Janet!

    Det är en mycket specifik fråga som rör både RIG och ansökan i en annan del av Sverige (inom ett annat antagningskansliets upptagningsområde). Sådana frågor är mycket komplicerade (ibland). Det kommer inte att hjälpa dig om jag svarar hur "det oftast brukar vara", utan du måste få svar på exakt vad som gäller just i ditt fall.

    För det råder jag dig göra ett av följande:

    1. fråga SYV på din grundskola

    eller

    2. ta kontakt med både Antagningskansliet för Enköping och för Leksand. Alla kontaktuppgifter till antagningskanslierna finner du på www.antagningskanslier.se

    Kontaktuppgifter till antagningskansliet för Leksand är: Epost:[email protected]

    Tel:023-77 70 30

    och till antagningskansliet för Enköping är: Epost:[email protected]

    Tel:0171-625375

    Ring eller maila till dem båda. Se om du får samma svar från båda dem. Ibland får man olika svar - för reglerna är inte alltid tydliga till 100%.

    Skulle du få olika svar från de två antagningskanslierna, be SYV på din skola (eller din klasslärare/mentor) reda ut detta för dig. Skulle du inte kunna få kontakt med SYV på din skola och inte vet vad du ska göra - kontakta rektor på din grundskola.

    Bästa hälsningar & lycka till med ditt gymnasieval!

    L.

    Liselotte