Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Noor, påbyggnadsutbiIdning (t.ex masterprogram) rekommenderas eIIer ett kandidatprogram i IäkemedeIskemi som kan finnas på fIera oIika universitet och högskolor runt om i Sverige. Du läser, om jag förstår dig rätt, Kemi (och inte just Läkemedelskemi) nu och jag tror därför att det blir svårt att få jobb som läkemedelskemist utan magister- eller master-påbyggnaden, men egentligen är det upp till en arbetsgivare att bestämma.
    Sök jobb som läkemedelskemist >> och samtidigt sök till utbildningar på avancerad nivå. Om du får anställning, tackar du Nej till utbildningsplatsen i så fall; eller så kanske du vill läsa mer i alla fall, även om du skulle kanske kunna få anställning även utan vidare studier.
    Vänligen
    Julia syv