Daniel SYV

    Hej Samuel,

    om du vill bli behörig lärare i engelska i Sverige, behöver du få ut Lärarlegitimation. För att kunna få ut Lärarlegitimation, behöver du först ta ut Lärarexamen.

    Du kan söka till ämneslärarprogrammet där engelska ingår - eller läsa förts "ren engelska" och sedan KPU, kompletterande pedagogisk utbildning. Det absolut snabbaste man kan bli lärare på /behörig lärare/ i Sverige idag är 3 års studier på heltid, av dem hälften Pedagogik. På så sätt blir du lärare i endast ett ämne på grundskolan. De flesta lärare är behöriga att undervisa i TRE ämnen på grundskolan eller i TVÅ ämnen på gymnasiet.

    Vill du bli behörig ämneslärare >>> på grundskolan eller på gymnasiet? Vilka andra ämnen vill du undervisa i?

    Hälsningar

    D. SYV