Hej Madeleine!
    Kan du flytta vart som helst i landet?
    Eller är det någon/några högskolor som du vill (kan) läsa på?
    Det är nämligen så här: olika högskolor/universitet har olika Examenationsrätt i olika undervisningsämnen.
    Man bör, alltså, titta på de högskolor som man kan läsa på (flytta till de orterna) och i fall det är oklart - fråga Studievägledare på just den aktuella högskola/universitet.

    Svara ang. var i landet du vill (kan) läsa - så ska jag försöka hitta ett bättre svar på din fråga.

    Bästa hälsningar & lycka till!
    ANNA