Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Livia!
    Så som reglerna ser ut, bör man läsa KPU, kompletterande pedagogisk utbildning 90 hp Efter det att man "tog" tillräckligt antal hp i sina undervisningsämnen. Detta pga KPU har olika utformning för olika undervisningsämnen. Du skulle, således, behöva läsa tre terminer KPU efter det att du uppnådde tillräckligt antal poäng i psykologi - för att kunna få legitimation även för psykologi.
    Det är så som vi fick det förklarar för oss, när vi var i kontakt med Skolverket för några månader sedan.
    Vi har inte hört om någon förändring på den punkten, men det är ej omöjligt att någon genväg kommer att tas fram pga lärarbrist.
    Om du hittar ett annat svar, som motsäger detta svar - är vi mycket tacksamma om du hör av dig.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare