Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Johan, det Fråga SYV kan hjälpa dig med - är att ge dig länkar till de sajter som vi bedömer vara pålitliga och som förhoppningsvis innehåller relevant, för din fråga, information:

    Csn.se/bidrag-och-lan/studiestod/utlandsstudier

    Campusfrance.org/en/recherche/theme/demarches-administratives

    Campusfrance.org

    Suede.campusfrance.org/undervisning-pa-engelska

    Sweisa.se/studera-i-frankrike

    Suede.campusfrance.org/upptack-hogre-utbildning-i-frankrike

    Studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/frankrike.

    • : Hej! Tack för länkena, jag har tagit ock kontaktat dem, det verkar som man gör en ansöka på något som heter Parcoursup, det verkar som en svensk gymnasieexamen ger till tillträde till universitet i Frankrike, så allt blir nog bra, tack!
    • Milla : Vi på fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp ! Lycka till!