Moa
    Hej!
    Jag är jätte less på allting och jag känner att jag
    Verkligen skulle behöva se något nytt. Så jag undrar om det är märkligt att kunna läsa 2an ( jag går natur) på ett halvår. D kurser som jag löser över ett år, att jag kan på ngt sätt "tenta" bort dom när jag börjar 3an nästan höst?

    För jag vill jätte gärna plugga utomlands bara för att se något nytt, men jag vill helst inte behöva gå om ett år, och undrar om det här kan vara en lösning?

    Eller vad tycker du?

    Tack för svar,
    Moa

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Jag tycker att du ska prata med mentor, studie- och yrkesvägledare och sist men inte minst rektor på din skola för att se om skolan kan erbjuda dig det du önskar.

    Om du skulle hitta ett distansgymnasium måste du prata med din hemkommun fär att se om den går med på och vill betala för en sådan utbildning i s f platsbundna studier.

    Lycka till!// Lotta