Gustav
    Hej! Jag vill läsa högskole -eller civilingenjör inom medicinsk teknik men tror inte jag har tillräckligt bra betyg för att komma in på något av programmen. Finns det något annat liknade ingenjör program man kan läsa och kanske utöver det läsa till några kurser för att få en examen i medicinsk teknik? Eller är det ingenjör imon medicinsk teknik programmet som gäller i så fall?

    Tack på förhand

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Gustav,
    ang. utfärdandet av högskole-examina, är det en fråga till just det lärosäte där du vill ta ut examen. Varje högskola och universitet i Sverige kan bestämma rätt mycket själva.
    På de lärosätena där ex. programmet högskole -eller civilingenjör inom medicinsk teknik erbjuds, har i så fall rättighet att utfärda examen som högskole -eller civilingenjör inom medicinsk teknik. Men exakt vad de kräver - om man läser utanför programmet, är det en fråga till just det lärosäte, alltså.

    vänligen
    L.

    Liselotte