Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mira,
    om du fick examensbevis eller studiebevis, då kontaktar du komvux i den kommunen där du är folkbokförd och visar upp det dokumentet du fick i slutet av år 3 på gymnasiet; och du får då börja läsa på komvux även innan 1 juli det kalenderåret som du fyller 20 år.
    Prövningar kan du som inte är gymnasieelev göra i alla kommuner, behöver inte vara i din folkbokföringskommun.
    Vänligen
    Julia

    • student : Oj vad bra tack så jättemycket för svar.
    • Julia : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Du får gärna gilla oss på vår FB sida - https://www.facebook.com/fragasyv.se/