Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,
    vi på Fråga SYV kan inte svara på den frågan.
    För det första, så kanske en digital bok som helt motsvarar den fysiska boken som just din lärare kommer rekommendera - finns, över huvudet taget - inte.
    För det andra, om den finns så kan ingen förbjuda dig att köpa den men om du får eller inte får använda mobiltelefon på lektionerna - kan endast din lärare svara på.
    Din lärare kan inte veta vad du kolla på - på mobilen: läroboken eller ngt helt annat... och jag tror inte läraren blir road av att se alla studerande glo på sina mobiltelefoner hela tiden; men Om du får, då säger alla andra studerande att de också borde få - det blir annars orättvist; därför skulle jag tro att du får snarare Nej än Ja på om du frågar din lärare eller rektor på komvux.
    Men du får gärna fråga på komvux, där du ska läsa.
    Lycka till!