Elev

    Hej jag skulle fråga er om det är okej och läsa om en kurs på komvux som redan har fått betyg i? Alltså jag behöver mate 4 men har gått samhälle, därför läste 3b. Undrar är det okej att läsa mate 3c för att ha en överblick innan ansöker om mate 4? Tycker det är svårt och läsa mate 3c hemma om man har ingen lärare. Eller har ni några tips/rekommendationer för mig om ni tycker att vuxenutbildningen tackar nej? MVH

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du har godkänt betyg i matte 3b, anser komvux att du har tillräcklig kunskapsgrund för att läsa matte 4. Jag tror därför att du kommer få ett negativt svar på din ansökan om att få läsa matte 3c.

    Tips! Se https://www.matteboken.se/lektioner/matte-3#!/ där du gratis och i din egen takt kan repetera matte på nivå 3.