Maya

    Hej! Jag vill bygga upp en kandidatprogram i psykologi i Göteborg universitet. Därmed vill jag också göra samma sak med affärsjuridik. Jag vet vilka kurser finns i kandidatprogram psykologi men inte i affärsjuridik. Då undrar jag om vilka kurser finns det i en kandidatprogram i affärsjuridik, samt kan jag läsa de samtidigt? Alltså varje termin en kurs i psykologi och därmed en kurs i affärsjurist.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Maya,
    om båda programmen går på heltid, då blir det "två heltider" om man läser båda programmen samtidigt; man bör i så fall lägga cirka 80 timmar/vecka på sina studier, men studiemedel för man för max heltid. Har man tid över vid sidan av sitt program, så kan det vara bra att antingen läsa på max halvtid vid sidan av sitt "huvudprogram" eller jobba extra: arbete ger inte bara lön utan även arbetslivserfarenhet, som många arbetsgivare uppskattar (jag tänker på när du söker jobb efter dina studier).
    Vilka kurser som ingår i ett högskole-universitetsprogram finns ibland möjlighet att hitta via utbildningens webbplats; om man inte hittar, kontaktar man studievägledare eller programrektor på det programmet som borde kunna svara om vilka kurser som ingår i programmet.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    Lycka till med dina studier!