Mina
    Hej, jag gick ut gymnasiet förra året på barn och fritids programmet. Dock så fick jag tyvärr F i kursen "projektarbete". Hur kan jag gå tillväga för att läsa upp kursen.
    Hoppas du kan besvara min fråga
    Ha en bra dag
    Mina
    • : Gymnasiearbete - tror jag, kursen heter. Gissar på att du fick Studiebevis pga F i GYMNASIEARBETE. Stämmer det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mina, om du gick ut gymnasiet till sommaren 2017, så måste det vara så att det är Gymnasiearbete, som förkortas ofta till "GA" och inte, som du skriver "projektarbete" som du fick F betyg i... "Projektarbete" är en gammal kurs som inte längre finns. Men, oavsett, vilken kurs som du fick F betyg i - så är det till Komvux i din kommun som du vänder dig. Boka tid hos Studie- och yrkesvägledare på komvux, vuxenutbildningen, i den kommunen där du är Folkbokförd. Ta med dig dina betyg. Och ni kommer tillsammans med SYV-en göra planering om hur du ska uppnå kraven för examensbevis.
    Det är det bästa rådet jag kan ge dig.

    Vänligen

    Julia SYV