Sofie
    Hej!
    Jag har läst 50p i samhällskunskap 1a1 men en utbildning jag vill läsa kräver samhällskunskap 1b eller samhällskunskap 1a1 + 1a2. Men på komvux i min kommun kan jag bara läsa 100p samhällskunskap 1b eller 100p samhällskunskap 2. Vad gör jag?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du absolut behöver Samhällskunskap 1b så är det väl smartast att läsa hela den kursen ändå om du inte kan läsa halva. Kontakta Komvux i Skövde om du inte redan gjort det och kolla ordentligt om de inte har fler kurser - ibland kan det finnas fler kurser via distans. /Lena, Syv