Louise
    Hej, just nu läser jag fristående kurser på distans vilket innebär att jag läser fyra olika kurser samtidigt. De har samma start och slutdatum alla fyra.
    Till hösten börjar jag på ett program och undrar om man då läser alla kurser efter varandra eller om man precis som jag gör nu läser de samtidigt? Jag hade önskat att man läste de samtidigt då jag nu pluggar heltid och arbetar heltid utöver detta och känner att det kommer gå lite väl sakta och jag kommer få för mycket tid utöver studierna till hösten när jag bara pluggar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Louise,

    inom program kan det finnas olika upplägg - vissa kurser kan läsas samtidigt och andra kan läsas i följd. Det är så att du måste se på programmets hemsida om info om just upplägget (på det sättet som du är intresserad av) finns, men annars kontakta de utbildningsansvariga på just det programmet och fråga. Det finns inte några generella bestämmelser om kuser inom ett program måste läsas efter varandra (i följd) eller samtidigt, det bestämms "på plats" för varje utbildning och det går därför inte att ge ett generellt svar på en sådan fråga.

    Vänligen

    ANNA