maja
    Hejsan! jag läser andra året på vård & omsorgsprogrammet.
    jag har nu kommit underfund att jag vill bli mäklare?
    vad behöver jag läsa till för att kunna komma in på mäklarlinjen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, först och främst behöver du läsa in högskolebehörigheten som består av att du plussar på Svenska 2+3 och Engelska 6. Sen behöver du även läsa mer matte om du har möjlighet till det. Minst Matte 2 behöver du - men på många mäklarutbildningar måsta man även ha Matte 3. Du behöver också lägga till Samhällskunskap 1a2 (du läser endast Samhällskunskap 1a1 på VO) ...Hinner du inte läsa ikapp dessa kurser så kan du ofta läsa till dom inom din kommunala vuxenutbildning.

    Här kan du hitta olika mäklarutbildningar http://www.studentum.se/fastighetsmaklare

    /Lena, Syv