Hej Jasmine!

    Det spelar ingen roll vilken utbildning på högskola/universitet du söker. Det som spelar roll är i fall du läser/läste ditt basår på Komvux eller på högskola/universitet.

    Se svar som jag har skrivit på din förra fråga.

    Du skriver att du vill "söka ekonomi". Utbildningar i ekonomi finns på olika nivåer: högskola/universitet, www.studera.nu

    på yrkeshögskola www.yhguiden.se

    och även på andra ställen kan också utbildningar i ekonomi finnas, t.ex. på folkhögskolor eller hos privata skolor - på eftergymnasial nivå.

    Jag gissar på att din fråga handlar om ansökan till högskola/universitet men jag kanske gissar fel. Återkom gärna med svar på följande:
    - var läste du det tekniska basåret?
    - på vilken nivå vill du söka ekonomiutbildningen? Om det är på högskola eller någonannanstans...

    Bästa hälsningar & vi hörs!
    ANNA