Emma
    Jo jag går i åk 1 på teknikprogrammet och vi har redan valt vilken kurs vi vill läsa på vårt individuella val. Dumt nog så valde jag ett ämne som jag nu i efterhand inser att jag inte kan få särskilt högt betyg i... Därför vill jag nu byta till en annan kurs som jag kan få högt betyg i utan större ansträngning. (Läs: Jag är inte lat men jag vet att 2:an innebär mer plugg och jag vill dessutom ha tid över till annat än endast plugg). Helst av allt vill jag läsa mental träning men det finns tyvärr inga platser kvar, vilket i sin tur leder till att jag funderar på att läsa ledarskap och organisation.

    Jag antar att den här frågan kan vara lite svår för en syv att svara på, därför hoppas jag att även någon annan som läser/har läst den här kursen skulle kunna besvara min fråga :)

    Hur mycket plugg kräver kursen, samt är det lätt att få ett A i ledarskap och organisation?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej Emma,

    jag förstår hur du tänker och du har rätt i allt, inklusive i det att det inte är lätt för en SYV att svara på din fråga! :)

    Jag föreslår att du läser på Skolverkets hemsida om kursen Ledarskap&organisation - vad den innehåller och vad man måste kunna för att få olika betyg i kursen, här>>> är direktlänk till platsen på Skolverket.se där den info finns.

    Jag förstår att du vill ha svar, men det är näst till omöjligt att ge dig ett bra svar. Det som är lätt för en person, är svårt för en annan - för att alla vi har olika förmågor och olika saker är lätta eller svåra för oss.

    Om jag hittar något som jag kan tillföra med i den frågan, hör jag av mig igen.

    Lycka till i dina studier!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare