Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Yasmin,
    om du menar det här programmet på Chalmers, så står det om den utbildningen, bland annat följande: "Affärsutveckling och entreprenörskap inom samhällsbyggnadsteknik (AE) förbereder dig framförallt på att utveckla affärsverksamheter inom bygg- och fastighetssektorn."

    Utbildningar kan likna varandra på Olika sätt. Det finns tusentals olika högskoleutbildningar i Sverige. Kika gärna på www.studera.nu som är de svenska lärosätenas egen Gemensam hemsida.
    De sökbara utbildningar som ges på de svenska högskolor och undersitet hittas på www.antagning.se

    chalmers.se/sv/utbildning/program-pa-grundniva/Sidor/Affarsutveckling-och-entreprenorskap finns det bl.a kontaktuppgifter till studievägledare på det programmet; kontakta gärna henne för mer info.