Hej Nina; inom ämnet idrott och hälsa på gymnasiet i Sverige finns det följande kurser:

    Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs på alla nationella svenska gymnasieprogram.

    Vilken eller vilka av de övriga kurser inom ämnet man läser på olika gymnasieskolor - inom LiU, lokal idrotts-utbildning (som är ett informellt begrepp och tolkas olika i olika sammanhang) - bör man fråga på just den aktuella gymnasieskolan.