Gerda

    Hej jag undrar vilka skolor är det som har lokförarutbildning, jag har hittat tre stycken är det bara tre? Samt undrar jag om jag söker både till lokförare och tex socionom. Kan jag komma in på båda? För att som jag fatta högskolan/universitet och yrkeshögskolor är två olika saker och man kan tex komma in på båda??Är det så, att det är som två olika "block"??

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    det stämmer att högskolan/universitet och yrkeshögskolor är två olika "saker" och du kan komma in på både en högskoleutbildning och samtidigt till flera (och t o m många olika) yrkeshögskoleutbildningar. Du söker till varje yrkeshögskoleutbildning "i första hand" och på så sätt kan komma in på många olika yh.

    Lokförarutbildningar (i Sverige) finns på
    SKY
    sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/lokforare-gbg och sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/lokforare-hallsberg

    Trafikverksskolan - trafikverksskolan/lokforare-angelholm

    Vux i Boden - lärcentrum-i-boden/lokforare-boden

    MTR-Nordic - mtr-nordic/lokforare-mtr

    Östsvenska yrkeshögskolan - östsvenska-yrkeshogskolan/lokforare-mjolby
    och yrkeshogskolan/lokforare-ostsvenska-stockholm

    Nässjöakademin - nässjoakademin/tagfoerare

    Liselotte