Marcus
    I år sökte jag utbildningar för skojskull och blev chockad över att jag lyckades bli antagen på en utbildning som har en antagningspoäng på 17,63. Hur fungerar det? Hade för mig att det var minimum för att bli antagen.
    • : Hej! Det låter märkligt. Jag hoppas att jag förstår rätt, och tror att du menar att du har sökt en utbildning som förgående antagning har haft en gräns på 17,63. Det som kan ha hänt är att antagningskravet har sjunkit i år, kolla på hur statistiken ser ut för detta år här: statistik.uhr.se . Anledningen till minskningen är många, det kanske är så att det har varit färre ansökande i år, eller sökande med lägre betyg än förgående årskullar. Skriv gärna om du har fler frågor :) ! Mvh,

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Marcus!

    Antagningstatistiken kan variera från år till år.
    Det finns därför ingen fast gräns, på https://statistik.uhr.se/ kan du se statistik från tidigare år.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare