abir
    Hej! jag går i samhällslinjen första året. Men jag trivs inte i linjen,det är inget för mig.
    Vill bli konditor/bagare. Har funderat på att börja på restaurang och livsmedel nästa termin,alltså när jag går i åk 2. Måste jag gå om då,eller kan jag läsa ikapp?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är upp till den mottagande skolan/programmet att bedöma om de kan ta in dig om det finns plats så här långt in på läsåret - så det är svårt för mig att bedöma om du måste gå om eller om du skulle kunna hoppa in i en klass. Ofta är det så att man behöver gå om när man byter program eftersom de där läser helt andra kurser. Kontakta skolan/programmet så fort som möjligt och gör en förfrågan. /Lena, Syv
    ....det har nog hänt. Men det beror som sagt på hur flexibel gymnasieskolan är och om lärare i de kurser som du inte har gått kan erbjuda dig möjligheter att komplettera. /Lena, Syv