Yddak

    Hej, jag har läst en kurs på komvux. Jag har lämnat in alla uppgifter och fått godkänt på de. Jag har studerat alla antal veckor jag skulle studera men jag missade nationella provet och har fått F i slutbetyg. Behöver jag lämna tillbaka csn?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, så länge du har bedrivit studier för vilka du fick studiemedel från CSN, så har du rätt att behålla de pengarna, även om du fick icke-godkända betyg. Men nästa gång du söker studiemedel (om du i framtiden kommer ansöka om studiemedel) kommer CSN titta om du fick godkända betyg i tillräcklig "omfattning" och kommer basera sitt svar ang.fortsatt studiemedel för dig. Vänligen läs om det på csn.se/fragor-och-svar/hur-manga-poang-maste-jag-klara-for-att-fortsatta-fa-studiemedel/studieresultat

    Studie- och yrkesvägledare