Evelina
    Hej!
    Jag läser franska 5 väldigt motvilligt då jag tycker det är svårt och tycker inte att det är roligt längre, vet inte ens om jag kommer klara det och då känns det väldigt onödigt att fortsätta på ett sätt. Om jag har godkänt i både franska 3 & 4 och i engelska 7, visst har jag full merit då om inte franska 3 behövs i behörigheten på den universitetslinje jag söker?

    Jag har hela tiden trott att det är så att jag måste läsa franska 5 för jag har känt att meriten var det viktiga med den kursen för mig men nu när jag kommit fram till att det kanske är så vill jag gärna bara dubbelkolla det.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, så är det! Du kan inte få mer än 1,5 meritpoäng för Moderna språk och det har du redan om du har minst E i steg 3 och 4. /Lena, Syv