Anders
    När man får ut sin gymnasieexamen utfärdad av vuxenutbildning måste man be de att skicka den till antagning.se eller gör de det automatiskt?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om din komvux är ansluten till databasen BEDA, skickas examensbevis automatiskt. I annat fall bör du själv ladda upp det på antagning.se

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jaha, okej, brukar kommuner skicka samtliga nyliga utfärdade betyg en gång i veckan eller något sånt? Jag vet ej hur det hela går till.
    • Milla : Fråga om din komvux är ansluten till BEDA. Om inte -kommer det inte skickas ngt. utan du själv bör ladda upp examensbevis på din sida på Antagning.se