Los23

    Hej Jag ska läsa upp samhällskunskap, min fråga är om jag måste läsa samhällskunskap 1a1 och 1a1 före jag läser samhällskunskap 1b eller kan jag direkt läsa 1b, då jag förstått att 1a1 och 1a2 motsvarar 1b?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    gymnasiala kurser samhällskunskap 1a1 + 1a2 motsvarar (tillsammans) innehåll i kursen samhällskunskap 1b, så du kan direkt läsa samhällskunskap 1b, eller så läser du 1a1 och sedan 1a2 och det blir som om du läst 1b.

    Studie- och yrkesvägledare