Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, det måste man inte. Om du skaffar dig kunskaper på egen hand och hittar var du kan göra Prövningar, kan du göra prövningar i Biologi2 och Kemi2. För att anmäla sig till prövning behöver man inte uppvisa några betyg.

    Men om du vill läsa kurserna på komvux, då brukar inte komvux ta in på högre kurser om man ej har godkänt betyg i de lägre kurserna (förklaring: komvux anser att man i så fall saknar förkunskaper och har med det Inte förutsättning att klara av studier och få godkänt betyg).
    Vänligen
    Julia