Julia SYV på FrågaSYV

    SA läser man inriktning från år2, därför kan man välja inriktning under år1. Skoilorna vill på förhand "uppskatta" hur många elever sedan kommer (under år1) välja olika inriktningar; när man söker till gymnasiet (till SA) och "väljer" inriktning är det endast ett önskemål; du borde kunna ändra dig sen, när du läser år1. Om du nu inte alls vet vilken inriktning du från år1 vill läsa - välj i så fall "utan inriktning" och så väljer du inr.sen när du läser år1 på gymnasiet.
    Info om SA och de olika inriktningar samt programplanen för programmet kan du se på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/SA