Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ulla,

    "viss" lovskola (som ofta kallas för Sommarskola men kan också kallas för Ferieskola) måste erbjudas. Info om det finns på Skolverkets hemsida >>. Den obligatoriska lovskolan måste erbjudas för elever i årskurserna 8 och 9, som riskerar att inte uppnå kraven för godkända betyg. Det är minst 50 timmar lovskola som måste erbjudas de eleverna.
    Andra typer av sommarskola är obligatorisk för kommunerna och skolorna att erbjuda. Det finns möjlighet att söka bidrag för att kunna erbjuda den frivilliga sommarskola/lovskola/ferieskola - om när och hur man söker bidrag för att kunna erbjuda sommarskola/lovskola/ferieskola - var god se Skolverkets hemsida.
    Vänliga hälsningar

    Julia syv