Julia SYV på FrågaSYV

    Hej S,

    civilingenjörsprogrammen är på fem år och därför läser man inte "master" varken sig inom eller efter civilingenjörsprogrammet. Jämför: om man läser 3 år på kandidatprogrammet + sedan 2 år (masterprogrammet) blir utbildningen lika lång som på de femåriga civilingenjörsprogrammen.
    Vilka utbildningar på svenska lärosäten som blir sökbara fastställs helt och hållet till första dagen i anmälningsperioden. Till hösten 2023 öppnar anmälan den 15 mars 2023, så det är först då man kan vara säker på vilka utbildningar som blir sökbara. Du får gärna kika på Örebro universitets webbplats; du kan också kontakta studievägledningen på det lärosäte - de vet nog bättre än någon annan om sina egna utbildningar.