Jonathan
    Jag undrar vilken skola som är bäst Hermods eller Mikael Elias. Och snälla ge mig inte ett svar som säger alla skolor är lika bra. Jag undrar eftersom jag tänker på att göra de till mina första och andra val men jag vet inte vilken av de jag vill ha som mitt första. Och jag tänker välja ekonomi inr juridik.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad bra att du är ute i god tid och kollar skolor - grejen är att utan att känna till dina krav/förväntningar/önskemål på en bra skola och vad som är en bra skola för dig så har jag väldigt svårt att svara på din fråga. Det är otroligt individuellt vilka skolor man föredrar!

    Det finns inga genvägar när det gäller att kolla vilken skola/ program som passar en bäst. Gå på Öppna hus och Prova på dagar är ett bra sätt att få syn på skolmiljö, vardagsrutiner, undervisning mm så det kan vara viktiga aktiviteter under hösten som gör att du får upp ögonen för vilken skola som du tycker är bäst. /Lena, Syv
    • : Jag ska ställa frågan på ett annat sätt
    • : Jag har inte direkt någon smak eller nåt och jag ska gå till öppet hus men det är många som blir lockade av alla saker privat skolor ger de det är därför jag undrar om Hermods eller Mikael Elias är bra skolor