Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sara,
    de som inte är gymnasieelever får lov att göra prövningar i alla de olika svenska städer (kommuner), oavsett vilken stad man bor i eller vilken kommun som man är folkbokförd i.
    Pga det inte finns (eller i alla fall känner inte till) någon sammanställning av prövningar, var de erbjuds, får hen som vill göra prövning söka själv genom att leta information på Internet, eller ringa/e-posta olika komvux och prövningsenheter. Givetvis kan vi hoppas att någon lämnar ett tips till dig t.ex om kommentar till din fråga eller till mitt svar. Men man får också tänka på att situationen kan ändras snabbt: ngn som gjorde prövning förra veckan tipsar om det men möjlighet att anmäla sig till prövningen i samma kurs kanske inte längre finns just där... tyvärr är det så att man får leta och finns ingen garanti på att kunna hitta. :(

    • :

      Hej Peter, okej tack för svaret, ska försöka om jag hitta någon som har gjort

    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!