bella
    Hej
    Är elev som går fortfarande i gymnasium enligt den nya gymnasiesystemet.
    har en väldigt viktigt fråga som jag gärna vill ha ett svar på.
    jag har arabiska som modersmål och läser även arabiska som moderna språk.
    går det och välja arabiska modersmål 1 och 2 som program fördjupning om man läser arabiska som moderna språk steg 3 och 4.

    är väldigt tacksam för ett svar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, tyvärr ligger inte Modersmål som möjlig programfördjupningskurs på ett högskoleförberedande gymnasieprogram som jag tar för givet att du läser - endast Moderna språk går att läsa som programfördjupning på de högskoleförberedande programmen. /Lena, Syv