Elif

    Hej! Jag går mitt första år som civilingenjör i Industriell Ekonomi. Orten jag vill byta från har inte lika höga antagningspoäng som det universitet jag vill byta till. Jag önskar att byta studieort till Göteborg, Chalmers, på grund av att vi nyligen fått ett allvarligt sjukdomsbesked inom familjen. Det är av detta speciella skäl jag vill vara nära min familj under min studietid. Jag har läst att lärosäten i vissa fall kan göra "undantag" vid byte av studieort, och jag undrar vilka möjligheter som finns? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Beklagar besked om sjukdomsfall inom familjen. Har du tagit kontakt med utbildningsansvariga i Göteborg på det eller de programmen som du vill byta till? Vad fick du för svar från dem? Vi håller tummarna!