Mikael SYV på FrågaSYV

    Nej, det har de inte.
    Kursen Naturkunskap 2 innehåller Delar av Biologi1.
    Nk1b (som består av Nk1a2 och 1a1) innehåller ganska små Delar av Biologi1.

    Det funkar, alltså, tvärtom.. kan man säga. Så här: om utbildning kräver Naturkunskap 2 (eller nk1b, en lägre kurs) då behöver man inte läsa naturkunskap om man redan har godkända betyg i Biologi1, fysik1a och kemi1 (detta för att Nk2 innehåller delar av bilogi1, kemi1 och fysik1... - så genom en kombination av de tre kurser så har man redan mer kunskap än man får med godkänt betyg i nk2).

    Hälsningar
    Mikael syv