Eline

    Hej! Jag skulle vilja söka en utbildning i UK som kräver att man tidigare har ett diploma från tidigare högskolestudier. Jag har läst på och förstått att det motsvarar 2 års högskolestudier. Jag har studerat 60hp religion och 30hp historia sedan tidigare. Räcker det att jag studerar 30hp till historia för att kunna få motsvarigheten till ett diploma eller måste det vara i ett och samma ämne? Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Eline,

    det måste du fråga på den utbildningen i UK som kräver att du sedan tidigare har "ett diploma". De kan mena examen från ett program; det finns 2-åriga högskoleprogram i Sverige (inte många men några finns).
    De kan också kräva att din tidigare utbildning är inom vissa ämnen. Och de kan kanske även göra Undantag från sina egna regler. Så fråga gärna på den utbildningen som du vill bli behörig till.

    Vänligen

    Julia