abc
    Jag ser på lördag och jag kunde inte vara på studenten på grund av privata själ, imorgon är det nationaldag: så ingen arbetar. Är det viktigt att skriva på betygs intyget, om ja: vad måste jag göra?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej ABC,

    gäller din fråga Studiebevis eller Examensbevis - alltså om jag förstår det rätt, så är du i slutet av år3 på gymnasiet.
    Du bör följa de instruktionen du får av personal på din gymnasieskola.
    Det kan finnas en mängd olika situationer och då gäller olika regler - olika för olika situationer.
    Även om det är en "röd dag" imorgon, är det inte otänkbart att personal på skolan kan svara dig på mail. Skicka e-post till din skola, förklara situationen och ställ din fråga. Gör sedan som personal på din skola råder dig att göra.
    Ytterst ansvarig är det Rektorn. Du kan försöka ställa en fråga till rektorn direkt: skicka e-post och ring (du kan lämna meddelande på tel.svararen).
    Vänligen och lycka till!
    ANNA