Christina
    Vi väntar på utredning om att min son har dyslexi.Pg pandemin drar det ut på tiden.Han har det tufft.Framförallt med läsförståelse.Han går årskurs 2 på samhällsprogrammet. År 2 är tuffast. Om vi får svar om han har dyslexi hoppas vi att han han kan få hjälpmedel som underlättar skolarbetet.Vi diskuterar hur vi ska göra det bäst för honom. Det är 1 april i morgon.Finns det något datum som är sista datum att fråga/meddela om han får gå om årskurs 2 ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Christina,
    vi på FRåGA SYV känner inte till att det skulle finnas ngt gemensamt för skolorna (eller generellt) datum - på det sätter som du ställer frågan. Att gå om ett år på gymnasiet hör till undantagen, och då finns det inte några generella regler, utan om undantag beviljas - då sker det på olika sätt i olika fall.
    Hoppas din son får den hjälpen som han behöver.
    Vänligen
    ANNA