Elev

    Om man kommer in på en högskoleutbildning kort tid innan utbildningen börjar, från reserv, hur är tanken att man ska kunna flytta (bl.a hitta bostad)?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Stina!
    För att få svar på dina frågor kontakta Antagningsenheten vid SU, Stockholms universitet.

    Telefontid den här veckan är Måndag den 27 dec 2021 – Onsdag den 29 dec 2021:  kl. 10.00 - 11.00
    Telefonnummer: 08-16 49 22

    Eller skicka epost till [email protected]

    Allmänt gäller: reserverna kallas in endast om de som fick studieplatserna, alltså är Antagna, avstår sina platser.
    Att man kommer in från reserv kort tid innan utbildningen börjar, kan medföra flera problem - bl.a vad gäller att hitta bostad, jag förstår det, men vet inte riktigt vad jag kan hjälpa till med i den frågan förutom att ge råd att söka på alla de olika sätt som över huvudet taget finns: titta t.ex på olika fastighetsbolags webbplatser, t.ex kan du börja med Huge bostäder. Fråga också alla dina vänner, bekanta och familjemedlemmar om de känner någon som kan hyra ut ett rum till dig i Stockholm eller om hen i sin tur känner någon som kan göra det.