Elliot
    Hej går första året på teknikprogrammet och har nu valt arkitektur, då undrar jag om jag kan välja produktionsteknik och när?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elliot,
    om du vill läsa inriktning produktionsteknik, måste du få betyg i alla kurser (i listan, nedan):

    Inriktningskurser brukar man oftast läsa under årskurs 2 och 3 men det kan också vara så att man läser alla inriktningskurser under årskurs 2 (eller läser alla inriktningskurser under årskurs 3) - det varierar från en skola till en annan och svar på din fråga måste du, därför, få på din gymnasieskola.
    Besök SYV på din skola och fråga.
    Lycka till med dina studier!
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare