Moa
    Anmälan till VT 2019
    • Anna : Menar du ansökan till högskolor/universitet i Sverige?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Moa,

    om du menar ansökan till högskoleutbildningar - så finns info (ansökn.period 17 sept - 15 okt 2018) på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum.

    Om hur man anmäler sig till högskoleutbildningar i Sverige - var god se antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Anmal-dig.

    Vilka YRKESHÖGSKOLEUTB. som startar VT19 - var god se yhguiden.se/resultat?Education. Och man söker till varje yh-utbildning direkt till skolan. På så sätt kan man söka till väldigt många olika yh samtidigt som man även söker till högskoleutbildningar; det är Oberoende av varandra ansöknings-förfaranden. Anmälningsperiod till yrkeshögskola ...? finns ej en gemensam period, utan olika för olika yh-utb. Man får se på just den utb. inom yh-skola, som man är intresserad av.