linda
    Hej!
    Jag vet inte om jag ska välja ekonomi linjen eller natur linjen. Jag har alltid velat bli läkare men alltid varit intresserad av ekonomi och att ha ett eget företag osv. Jag har väldigt bra betyg i alla NO ämnen och bea betyg i ekonomi (business, jag pluggar utomlands men flyttar tillbaks iår). Jag tror att jag kan få A eller B i alla ämnen så att jag kan komma in i läkarlinjen men är det värt att plugga så pass länge? hur är livet som läkare, har man fritid och hur länge jobbar man? Jag har bara problem med matte o det kan alltid lösas men vet inte vilken linje jag ska välja, hjälp!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! På naturvetenskapsprogrammet - om du får godkända betyg - blir du behörig till att läsa ekonomi, det är ok att läsa ekonomi och inte naturvetenskapliga utbildningar efter NA. Inför gymnasiet behöver du inte nödvändigtvis bestämma dig för läkaryrket eller för ekonomi utan du behöver bara välja gymnasieprogram ... Problem med matte, skriver du. Förklara gärna lite mer. Om olika yrken kan du läsa på www.framtid.se

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Hej! tack för ditt svar.
    • : Hej! problemet med matte är ju bara att jag inte har ett bra betyg i matte. Jag har väldigt bra betyg i alla ämnen (MINST C) men när det kommer till matte så är det oftast C eller D.