Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Maryam!
    om du vill läsa Biologi - välj Naturvetenskapsprogrammet.
    om du Inte vill läsa Biologi - välj Teknikprogrammet.  - det är ett kort svar.

    Ett längre svar är att det är lika mycket Matematik på TE och NA. På en av inriktningarna inom vardera program läser man även Matematik 4 som en obligatorisk kurs; på andra inriktningar - läser man upp till Matematik 3c och c-spår är det avancerade spåret i gymnasiematematik som läses i snabb takt.
    Vill man läsa så mycket matte som möjligt - välj TE/inriktning: Teknikvetenskap eller NA/inr: Naturvetenskap.
    Vidare är skillnaden i Moderna språk: vill man slippa läsa moderna språk - välj Teknikprogrammet. På Naturvetenskapsprogrammet måste man läsa minst en kurs moderna språk (den är obligatorisk).

    Vad som är lättar eller svårare just för dig är omöjligt för oss, som inte känner dig alls, svara om.

    Vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare