Gulle
    Hej!
    Jag har läst och har godkänt i naturkunskap 1b. Men för att jag ska kunna plugga till ”barnskötare” behövs naturkunskap 1a1. Behöver jag då plugga till naturkunskap 1a1 även om jag har godkänt i naturkunskap 1b?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, du ska inte behöva plugga nk1a1. Om du har godkänt betyg i nk1b, då är det detsamma som om du hade godkända betyg i nk1a1 och i nk1a2... för att de två små kurserna - nk1a2 och nk 1a1 formar tillsammans en större kurs - nk1b. Och om du har godkänt betyg i en större kurs, inom vilken nk1a1 är bara första halvan - ska du inte behöva läsa om första halvan av den kursen, i vilken du redan har godkänt betyg i. ;)

    Bästa hälsningar

    ANNA