Frida
    forskare använder ofta liknelser eller metaforer för att förklara saker och skeenden i naturen och i människokroppen. försök att hitta fler exempel på sådana metaforer än dem som boken anger.
    på vilket sätt kan metaforerna hjälpa oss att förstå sammanhangen och när kan de bli ett hinder för oss att uppfatta sakerna rätt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Frida!
    Det du skriver i din fråga är antagligen citat från en lärobok. Är det från boken i Naturkunskap 2b?

    Hälsningar
    Mikael SYV
    • : Ja precis! Skulle du kunna hjälpa mig?
    • Mikael : Har tyvärr inte behörighet i naturkunskap. Får inte svara på frågor där jag inte har kunskaper. Det kan bli fel svar. t.ex. om du har ont i tanden så går du inte till bibliotekarie och ber om hjälp. Du går till tandläkare. Man ska söka hjälp på rätt ställe. :)

    Frågor och svar taggade med '1-6' (1 st.)

    • Maria

      Lärare: 1-3 och 4-6, vad är skillnaden?

      Hej! Jag är just nu mitt uppe i ett högskole och utbildningskaos. Men känner mig helt säker på att barn i mellan åldrarna 6-13 är de jag vill jobba med. Vet dock inte vilka år jag ska välja? Jag kan själv inte finna några större...

      Julia: : Hej Maria, UtbiIdning tiII Grundlärare finns i tre inriktningar: mot fritidshem >>, förskoleklass och åk 1–3 samt mot åk 4–6. De två utbiIdningar som du är intresserad... Läs hela svaret

    Hittar du inte din fråga?

    Skapa en ny fråga