Julia
    Hej! Jag ska nu läsa matte3 för att få behörighet till naturvetenskapligt basår i Göteborg. Jag läst att jag behöver matte3 för att få behörighet. Men det jag undrar nu är; behöver jag också läsa upp kemi1, biologi 1 och dylikt? Jag gick samhällsvetenskap. Det enda som står på hemsidan hos de är ''FÖRKUNSKAPSKRAV: Grundläggande behörighet och Matematik C eller Matematik 3b/3c.''

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Julia,

    nej, du behöver inte ha godkända betyg i kemi eller i biologi för att bli behörig till naturvetenskapligt basår. Ämena kemi och biologi och fysik samt mer matte kommer du att läsa Inom naturvet.basåret.

    Daniel