Anonym
    Hej!
    Jag funderar på syv-programmet antingen i Varberg eller Stockholm.
    Men jag undrar hur vanligt det är att man får jobb på vuxenutbildningen efter examen? Undrar även hur era tjänster här på fråga syv fungerar? Är ni helanställda, eller jobbar på timmar extra med denna typen av tjänst/jobb?
    Om ja, vad kombinerar ni isådanafall tjänsterna på fråga.syv.se med för andra jobb? :)

    Dela gärna med er av era egna erfarenheter av branschen om ni vill! Jag känner tyvärr ingen bekant jag kan fråga som har detta yrket...
    • Milla : Börja gärna med att kika på https://www.framtid.se/yrke/studie-och-yrkesvagledare och du får också gärna prata med några olika SYV-ar, t.ex de som jobbar på komvux i din kommun, men honom/henne som var din SYV på gymnasiet och på vägledningscentra, om ni har någon i din kommun. Roligt att jämföra svar från Flera Olika SYV-ar! Undrar om det de berättar skulle likna varandra eller vara Väldigt olika!? :)

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hejsan! Läs gärna svaren på frågorna som finns i "avdelningen: SYV": fragasyv.se/fragor?q=SYV - där finns det väldigt mycket bra info som besvarar diverse frågor om yrket SYV! Det finns också "närliggande yrken" eller "varianter" på yrket SYV, t.ex Internationell-syv

    Du frågar vad upplägget är här på forumet och svaret är den att FRåGA SYV är öppet forum för frågor om yrken och studier och alla är välkomna att bidra med tips och förslag på lösningar på diverse frågor kring studier och yrken. De som "övervakar" forumet och tar bort eventuella olämpliga kommentarer och felaktig info (som ibland kan smyga sig in på forumet) får viss ekonomisk ersättning från Framtidsutveckling.
    Det finns tyvärr inte ekonomiska resurser ( i alla fall i dagsläget) att avlöna flera SYV-ar som skulle på heltid svara på frågorna. Behovet finns, men inte resurserna. Så, man måste i huvudsak försörja sig på annat sätt än genom endast övervara forumet och bidra med svar.