Anna-Karin
    Måste man fortsätta med det moderna språk man har läst på högstadiet när man väljer Samhällsprogrammet, eller kan man välja att börja om med ett annat språk?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det går bra att välja ett nytt modernt språk, Nybörjarkurs - Moderna språk 1. Sedan kan man läsa Moderna språk inom samma språk - 2
    eller
    läsa ännu en annan nybörjarkurs, Mod.språk 1.
    Eftersom det är Samhällsvetenskapsprogrammet 2 kurser moderna språk som är obligatoriska, då kan eleven läsa antingen två kurser inom samma språk
    eller en kurs i vardera språk, exempelvis
    Tyska 1 och Italienska 1.
    Eller så kan man exemeplvis läsa Franska 1 och 2.

    Vänligen
    ANNA